Sezon grzewczy to okres, w którym warunki atmosferyczne powodują konieczność ciągłego dostarczania ciepła w celu ogrzewania obiektu.
Decyzję o terminie rozpoczęcia dostarczania ciepła na cele centralnego ogrzewania do swoich obiektów podejmuje Odbiorca posiadający umowę kompleksową dostarczania ciepła tj. spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota mieszkaniowa, właściciel obiektu lub wskazany przez niego zarządca bądź administrator.
Mieszkańcy i użytkownicy lokali w zasobach spółdzielni czy wspólnot mieszkaniowych potrzebę włączenia ogrzewania zgłaszają do swoich zarządców lub administratorów.
Wiele lat temu węzły ciepłownicze włączano jednocześnie w całym mieście w odgórnie ustalonym terminie. Obecnie termin rozpoczęcia ogrzewania mieszkań zależy od zarządców budynków. Gdy niska temperatura zewnętrzna utrzymuje się przez kilka dni lub lokatorzy zgłaszają potrzebę ogrzewania mieszkań, jest to sygnał dla zarządcy nieruchomości, że czas rozpocząć sezon grzewczy na osiedlach. Administratorzy przyjmują często umowne granice co do wysokości spadku dziennej i nocnej temperatury na zewnątrz, wpływającej na włączenie ogrzewania w budynkach.
Jestem mieszkańcem zasobów wspólnoty lub spółdzielni mieszkaniowej. Gdzie mam kierować swoje zastrzeżenia, pytania lub wnioski dotyczące ogrzewania i ciepłej wody użytkowej?
Jeżeli mieszkasz w budynku wielorodzinnym, to zapewne za ciepło na cele ogrzewania i ciepłej wody rozliczasz się ze swoim zarządcą budynku w comiesięcznych zaliczkach ujętych w czynszu. Jesteś zatem tzw. Konsumentem ciepła lub inaczej Odbiorcą końcowym. Klientem (zwanym też często Odbiorcą) ciepła jest zaś podmiot, np. Spółdzielnia czy Wspólnota Mieszkaniowa, który ma podpisaną z dostawcą Umowę sprzedaży ciepła. Dostawca, czyli Elektrociepłownia Piotrków Trybunalski Sp. z o. o., dostarcza ciepło do określonych w Umowie obiektów i na podstawie odczytów liczników, rozlicza zużyte ciepło na danym budynku lub węźle.
Dostarczenie ciepła i ciepłej wody do poszczególnych lokali mieszkalnych i rozliczanie opłat na poszczególne lokale/mieszkania, leży w gestii zarządcy lub właściciela budynku.
Sposób podziału kosztów na mieszkania określony jest zazwyczaj w regulaminie wspólnoty czy spółdzielni.
Dlatego, w przypadku wystąpienia nieprawidłowości, przerwie w dostawie ciepła lub braku ciepłej wody, prosimy o kontakt ze swoim zarządcą budynku w celu wyjaśnienia nieprawidłowości lub sprawdzenia stanu instalacji wewnętrznej. Jeśli problem będzie wymagał naszej interwencji, bo wynika np. z awarii sieci ciepłowniczej poza budynkiem lub węzła będącego naszą własnością, dołożymy wszelkich starań, żeby szybko przywrócić oczekiwany komfort cieplny.